آب های میسلار بیش از 100 سال است که مورد استفاده قرار می گیرند اما اخیراً توجه بازار را برانگیخته اند. عجله برای دنبال کردن آبهای مایسلاری و فناوریهای آنها توسط رسانهها و وبلاگهای مصرفکننده به عنوان یک فرقه توصیف شده است، که شاگردان مشتاقانه محصولات جدید مبتنی بر میسلار را میپذیرند و شرکتهای بزرگ و کوچک فضای آب مایسلار را سیل میکنند. طبق تحقیقات بازار Kingpin، پیشبینی میشود که بازار جهانی آب میسلار تا سال 2026 به 209.3 میلیون دلار برسد. از 147.6 میلیون دلار آمریکا در سال 2020 افزایش یافته است - با رشد CAGR 6.0٪ بین سال های 2021 و 2026.1
این افزایش علاقه به آب های میسلی از کجا آمده است؟ و چرا؟ فرمولبندی مینیمالیستی که توسط جنبش زیبایی پاک هدایت میشود، شاید یک توضیح را ارائه میدهد، همانطور که سادگی کلی این فرمولها نشان میدهد. مقاله حاضر به بررسی تاریخچه طولانی آب های مایسلاری، ادعاها و عملکردهای آنها و نمونه های تجاری می پردازد. همچنین تلاش میکند تا به منظور درک ارتباط اخیر آنها در بازار، تعریف کند که آنها چیست.
اشباع شده در تاریخ
آب میسلار به عنوان تجدید حیات روش های پاکسازی از فرانسه در اوایل دهه 1900 توصیف شده است. همانطور که برخی منابع گزارش می دهند، در روزهای قبل از لوله کشی سنتی، آب محلی برای پوست خشن بود. بنابراین داروخانههای فرانسوی چیزی را توسعه دادند که به عنوان آب میسلار برای زنان به عنوان یک جایگزین پاککننده ملایمتر شناخته شد. به ویژه، ملایمی با یکی از روندهای بازار امروزی مطابقت دارد و به لطف میسل های سورفکتانتی که کمتر تهاجمی به چربی های طبیعی پوست دارند، به دست می آید.
منابع دیگر گزارش می دهند که کمبود آب یا عدم دسترسی به آب منجر به توسعه آب میسل شده است، اما نویسندگان نتوانستند منابع اولیه ادبیات را برای پشتیبانی از این گزارش ها بیابند. با این حال، در کاری که در سال 1914 تکمیل شد و انتشار آن به دلیل جنگ جهانی اول تا سالهای 1919 و 1920 به تعویق افتاد، جان مکبین، پیشگام نظریه میسل سورفکتانت، صابونها را بر اساس «نظریه میسلی جامدات باردار» توصیف کرد. 8 بر اساس این انتشارات، ممکن است ذره ای حقیقت در منشا فرضی آب میسلار در پاریس در سال 1918 وجود داشته باشد. که این شرکت در دهه 1990 در سطح جهانی محبوبیت یافت. این ادعا بعداً با عمق بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر